Livet, döden och födelsen, det eviga hjulet.

Livet är ett hjul som bara snurrar och snurrar, människor dör och människor föds. Och tyvärr är det ju så att någon gång måste alla dö, men man får se på det så att livet fortsätter när vi dör, våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn kommer att ta över världen efter oss osv. 
Men ibland har detta eviga hjul sprickor och människor dör för tidigt eller av annan orsak, och det tycker jag är orättvist. Man ska få leva ett fullt liv och göra allt man vill och till slut komma till den dagen i livet då man känner att nu är jag klar...och då ska vi alla vara gamla och gråa!!
 
Just nu är det för många sprickor i detta hjul och någon måste laga det, men hur lagar man ett hjul som har funnits längre än någon kan minnas? :(
 
Jag kände inte Rasmus eller Fanny väl men jag vet vilka det var så nu tänder jag detta ljus för Rasmus, för Fanny och för alla andra i världen som tyvärr har på något sätt gått bort! Snälla låt världen bli ett ljusare ställe!
 
Väldigt snart kommer det nya liv till denna värld och jag hoppas innerligt att dom kommer att älska livet =) Dessan&Anders som ska ha inom kort, Angelica&Mats och Emilia&Mattias och Martina, och Carro :) m.m.m.m.m.m =)  Lycka till allihopa, jag är så glad för allas skull =) <3<3<3


Kommentarer
Frida

Vad fint skrivet kära syster! Jag håller med om varenda ord. <3

2013-04-01 @ 16:59:42
URL: http://fmelander.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0