Jippie, vilken dag...

Den här veckan har vi dialogveckor på skolan (hela veckan) jäte kul...Det innebär att man ska gå på olika föreläsningar för mobbning, rasistiska hot (svenska mot invandrare) som vanligt & miljöhot.
Jag förstår inte...i hela mitt liv har jag hört att man inte ska vara rasistisk mot invandrare & folk från andra länder..Och konstigt nog så pratas det ALLTID om (svenskar "vita" som är rasistiska mot invandrare av alla olika slag.) Men kan inte invandrare vara rasistiska mot svenskar???? JO! ett exempel: Jag satt på bussen påväg hem, det satt några kineser & andra invandrare som satt med varandra..och varenda svensk "vit" dom såg så "fuckade"(pekade finger) dom åt. ?? Är inte det rasistiskt? varendra svensk "vit" gjorde dom så mot, men inte om dom såg invandrare. Och sedan när dom klev av busen (i söråker) så skrek dom åt alla svenskar dom såg: (JÄVLA SVENNEFITTA) , (VITLÖK) med mera.. nejnej invandrare är ALDRIG rasistiska mot svenskar... ha! Fel att man kan få gå på en enda föreläsning om att dom kan vara rasistiska mot oss också?! Tänk på det lärare, & alla andra som påstår att svenskar är rasistiska.
Och sedan så tycker inte jag at det är så otroligt att vissa svenskar blir rasistiska, sverige tar in över 500 invandrare PER ÅR, jobben tar slut, boenden tar slut & det är i princip bara invandrare som får ganska bra socialhjälp, så nej, jag tycker inte att det är så otroligt konstigt att vissa svenskar blir rasister.

Tack för mig, kommer nog en ny fundering imorgon. Heddå! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0